افزایش رتبه سایت
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خانه کامپیوتر و آدرس khanecomputer1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 7
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران


آمار بازدید

::: بازدید هفته : 1
:: بازدید ماه : 1
:: بازدید سال : 4
:: بازدید کلی : 242
افزایش رتبه سایت


برای بهبود رتبه وب سایت در فهرست نتایج موتورهای جستجوی اینترنتی، روش های متعددی وجود دارد که اینجا به چند نمونه آن اشاره می کنیم.

لینک دادن

 

لینک دادن به مطالب در سایت های دیگر یا به مطالب و بخش ها در سایت خودمان، یکی از روش هایی است که سبب افزایش رتبه وبسایت در موتورهای جستجو می شود. البته برای این کار ابتدا باید با برخی اصول و مفاهیم آشنا شویم.

 

تبادل لینک و لینک های خارجی

 

یکی از شیوه های افزایش رتبه سایت، تبادل لینک با سایت های دیگر است. این لینک ها در اصطلاح بک لینک (Back Link) نامیده می شوند؛ اما نکته ای که در این میان باید مورد توجه قرار گیرد، این است که سایت هایی که با آنها لینک تبادل می کنید، باید موضوعی مشابه سایت شما داشته باشند. برای نمونه اگر وبسایت شما درباره معرفی نرم افزارهای روز است، اما به وبسایتی که به فروش گل و گیاه می پردازد لینک دهید، این کار شما از نظر موتورهای جستجو کم ارزش تلقی می شود و حتی می تواند موجب کاهش رتبه سایت شما شود.

 

به همین دلیل همیشه فقط باید با وبسایت هایی که در حوزه اصلی فعالیت سایت شما قرار دارند، تبادل لینک دهید. هر قدر رتبه وبسایتی که به شما لینک می دهد، در موتور جستجو بالاتر باشد، امتیازی که به وبسایت شما تعلق می گیرد نیز بالاتر خواهد بود.

 

یکی دیگر از مسائلی که هنگام تبادل لینک باید مدنظر داشته باشید، کیفیت محتوای آن سایت است. هرگز با سایت هایی که مطالب جدیدی تولید نمی کنند یا مطالب خود را از منابع دیگر کپی می کنند، تبادل لینک نکنید. همچنین با سایت هایی که خودشان به انبوهی از وبسایت ها و وبلاگ های دیگر لینک داده اند، به تبادل لینک بپردازید.

 

در چنین مواردی می توانید به برخی مطالب در سایت های دیگر لینک داده، البته نوع لینک خود را از نوع nofollow قرار دهید. لینک nofollow به دسته ای از لینک ها اطلاق می شود که موتور جستجو توجه چندانی به آنها نمی کند و در نتیجه حضور آنها در مطالب شما تأثیر چندانی نخواهد داشت. برای nofollow کردن لینک های وبسایت روش های مختلفی وجود دارد. برای نمونه در برخی سیستم های مدیریت محتوا نظیر وردپرس می توانید افزونه ویژه این کار را نصب کنید.

 

یکی دیگر از نکات مهمی که باید مدنظر قرار دهید، این است که خرید و فروش لینک از نظر موتورهای جستجو خلاف محسوب می شود، بنابراین هرگز گول تبلیغات فریبنده وبسایت هایی را نخورید که به شما وعده افزایش رتبه در موتورهای جستجو در قبال پرداخت پول می دهند؛ زیرا نه تنها لینک های ایجاد شده از سوی این وبسایت ها از نظر موتورهای جستجو ارزشی ندارند، بلکه حتی کاهش شدید رتبه وبسایت شما در نتایج جستجو را در پی دارند.

 

لینک دادن به مطالب درون وبسایت

 

یکی دیگر از شیوه هایی که می تواند سبب افزایش رتبه وبسایت شما در موتورهای جستجو شود، لینک دادن به مطالب وبسایت خودتان است. فرض کنید که وبسایت شما به بررسی آخرین فناوری های تلفن همراه اختصاص دارد و تا به حال چندین مطلب مختلف درباره مدل های مختلف گوشی نوشته اید. از این به بعد می توانید در مطالب جدیدی که به وبسایت خود اضافه می کنید، به مطالب قبلی خود نیز لینک دهید. اگر مطلبی کلی درباره آخرین نسخه از اندروید نوشته اید و چند روز بعد هم مطلبی درباره یک گوشی جدید که مجهز به آخر نسخه از سیستم عامل اندروید است بنویسید، می توانید در بخشی از متن مطلب جدید، به مطلب قدیمی تر درباره آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید لینک دهید. البته بهتر است برای لینک دادن به مطالب دیگر از یک قاعده بسیار مهم نیز پیروی کنید و آن این که لینک هایتان را روی کلمات مرتبط به مطلب مورد نظر قرار دهید. در مثال قبلی باید عبارت «اندروید ۳/۴» را در متن جدید خود یافته، این عبارت را به مطلبی که درباره این نسخه از اندروید نوشته بودید، لینک می دادید. به این ترتیب ارزش این لینک داخلی از نظر موتور جستجو افزایش می یابد. همچنین سعی کنید در بخش های مختلف مطالب نوشته شده، به بخش های وبسایت تان نیز لینک دهید. در همین مثال قبلی، می توانید عبارت گوشی اندرویدی یا گوشی هوشمند را به نشانی اصلی وبسایت خود لینک دهید.

 

شبکه های اجتماعی

 

استقبال کاربران اینترنت از شبکه های اجتماعی در سال های اخیر گسترش یافته است. همین استقبال سبب شد موتورهای جستجو به درج لینک به مطالب سایت ها در شبکه های اجتماعی اهمیت دهند. به همین دلیل بهتر است فعالیت در شبکه های اجتماعی را جدی بگیرید.

 

به طور خلاصه حضور در شبکه های اجتماعی و درج لینک به مطالب وبسایت از دو منظر سبب افزایش بازدیدکنندگان وبسایت شما می شود؛ نخست آن که کاربران شبکه های اجتماعی به طور مستقیم به مطالب درج شده در وبسایت شما هدایت می شوند.

 

دوم این که قرار دادن لینک مطالب در شبکه های اجتماعی، افزایش رتبه وبسایت شما را در موتورهای جستجو به همراه می آورد.

 

ویکی پدیا را جدی بگیرید

 

بزرگ ترین دایره المعارف آنلاین جهانی یعنی ویکی پدیا انبوهی از مطالب مختلف را در خود جای داده است. با این که لینک به سایت های دیگر در ویکی پدیا از نوع nofollow است، اما باز هم به دلیل اهمیت این وبسایت بزرگ، لینک به یک مطلب در این وبسایت می تواند به بهبود رتبه آن مطلب یا وبسایت در موتورهای جستجو کمک کند.

 

بنابراین بد نیست، حضوری پررنگ تر در ویکی پدیا داشته باشید و گاهی به مطالب وبسایت خود نیز لینک کنید.

 

الکسا

 

وبسایت الکسا یکی از وبسایت های زیرمجموعه شرکت آمازون است. این وبسایت می تواند رتبه بین المللی و نیز رتبه ملی وبسایت شما را نشان دهد. با این که آمارهای این وبسایت چندان کامل نیست، اما اکنون بهترین وسیله برای تعیین محبوبیت وبسایت های مختلف تلقی می شود.

 

نحوه کار وبسایت الکسا به این صورت است که ابتدا باید نوار ابزار این وبسایت را دانلود کنید تا هر بار که سایت یا صفحه دیگری را باز می کنید، خلاصه ای از اطلاعات آن به بانک داده الکسا ارسال شود. این سیستم تنها بر مبنای اطلاعات افرادی که نوار ابزار مربوط را نصب کرده اند، کار می کند. با این حال بد نیست برای افزایش بازدیدکنندگانتان توجه ویژه ای به وبسایت الکسا داشته باشید.

 

برای این کار ابتدا در الکسا عضو شوید. برای این کار به نشانی www.alexa.com بروید و وارد بخش Create an Account شوید و مراحل ثبت نام را انجام دهید؛ سپس می توانید وبسایت خود را در آن ثبت کنید و مراحل نهایی کردن آن را نیز انجام دهید. به این ترتیب وبسایت شما در فهرست رسمی الکسا قرار می گیرد. در ابتدای کار ممکن است رتبه شما در رده بندی وبسایت الکسا بسیار پایین باشد. با این حال هر قدر بیشتر روی ارائه مطالب جدید و نیز تکنیک های بهینه سازی برای موتورهای جستجو کار کنید، رتبه شما در الکسا افزایش می یابد.

 

اگر بعدها خواستید به فکر جذب آگهی برای وبسایت خود باشید، رتبه خوب در الکسا می تواند در جذب بیشتر مشتریان و در نتیجه درآمدزایی بیشتر از طریق نمایش تبلیغات موثر باشد.

انجام پایان نامه



تعداد بازدید از این مطلب: 51
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4

نویسنده : saba
تاریخ : دو شنبه 11 ارديبهشت 1395
نظرات
مطالب مرتبط با این پست

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید